کد خبر: 1026236
تاریخ انتشار: سه شنبه 16 مهر 1392
خانه » سایت های خبری » سرآمد » اولویتهای علی جنتی در مراسم معارفه معاونان جدید این وزارتخانه
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

علی جنتی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاونان جدید مطبوعاتی، حقوقی و مجلس و فرهنگی وزارت ارشاد، با حضور در جمع خبرنگاران، به سووالات آنها پاسخ گفت. بحث دیپلماسی فرهنگی و انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به ملت های جهان از جمله مواردی است که با جدیت آن را دنبال می کنیم، بحث اقتصاد فرهنگ و هنر و ارزش بخشیدن به فعالیت های فرهنگی هنری نیز به نحوی که هنرمندان بتوانند روی پای خود بایستند و محصولات خود را ارائه دهند جزء اولویت های ماست.

به گزارش چی 24 به نقل از سرآمد:
جنتی به اولویت های وزارت ارشاد در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: بحث اقتصاد فرهنگ‌ و هنر و ارزش بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی هنری به نحوی که هنرمندان بتوانند روی پای خود بایستند و محصولات خود را ارائه دهند از جمله اولویت‌های مهم است.
جنتی درباره دیگر اولویت‌های کاری خود گفت: در شورای فرهنگ عمومی به بحث فرهنگ عمومی می‌پردازیم و آسیب‌هایی که فرهنگ عمومی کشور دارد را شناسایی خواهیم کرد.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه ‌حل ‌هایی در حال ارائه شدن است و در اجرا همه دستگاه‌هایی که به نوعی درگیر فرهنگ عمومی هستند باید همکاری کنند تا بتوانیم در جهت ارتقاء سطح فرهنگ عمومی کار کنیم.

** چاپ تصاویر مفسده انگیز از بانوان محل اشکال است
جنتی در پاسخ به سووالی مبنی بر چاپ تصاویر بانوان بر روی کالاها و محصولات فرهنگی و نیز اعلام اداره چاپ وزارت ارشاد مبنی بر ممنوعیت آن، گفت: چاپ تصویر بانوان بر روی کالاها اشکال ندارد، اما اگر نوع چاپ و تصویر بگونه ای مفسده انگیر باشد، محل اشکال است.
وی تاکید کرد: چاپ تصاویر در برخی نشریات تخصصی همچون خیاطی اگر بنحوی با قانون مطابقت داشته باشد می توان آن را منعکس کرد.

** به برگزاری جشنواره «افق‌ نو» کمک می‌کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سووالی درباره تعطیلی جشنواره «افق نو» گفت: متولی این جشنواره وزارت ارشاد نیست اما باید به اجرای آن کمک کنیم. جنتی افزود: ما هیچگاه درصدد تعطیلی آن نبوده ایم و اگر هم تعطیل شده از جانبی دیگر بوده است.

** امکانات فرهنگی و هنری به دورترین نقاط کشور باید برسد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امکانات فرهنگی و هنری به دورترین نقاط کشور باید برسد بنحویکه در همه نقاط کشور همگان بتوانند به شکل برابر از آن استفاده کنند.
به گفته جنتی، این سیاست‌ها گرچه کار زیادی می‌برد اما دولت تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

** در حوزه کتاب تغییرات اساسی صورت می گیرد
جنتی در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره تغییر در مدیریت اداره کتاب گفت: با توجه به نکاتی که گفته شد و نیز سیاست‌های دولت جدید، بطور حتم باید تغییر اساسی انجام دهیم.

** بیمه هنرمندان قطع نشده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره بیمه هنرمندان نیز توضیح داد: بیمه هنرمندان هیچوقت قطع نشد، اما با توجه به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان، آنها تهدید به قطع بیمه کردند که با هماهنگی قرار شد بخشی از مطالبات را بپردازیم و همچنان آنها خدمات خود را ارائه دهند.

** زیرمجموعه های وزارت ارشاد همدیگر را خنثی نکنند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد قائم مقام امور شعر و ادب و فعالیت او و موازی‌کاری با معاونت امور فرهنگی نیز توضیح داد: سیاست ما این است کارها را بگونه‌ای انجام دهیم که زیرمجموعه‌ها یکدیگر را خنثی نکنند و موازی‌کاری نیز نداشته باشیم.

** جشنواره های فجر در موعد مقرر برگزار می شوند
جنتی در پاسخ به این سووال که نهادهای تابع وزارت چون سازمان سینمایی بودجه کافی ندارند و جشنواره هایی همچون فیلم فجر در آینده برگزار خواهد شد یا نه، گفت: با توجه به تنگناهای مالی در حوزه فرهنگ و نیز سایر حوزه ها، سعی داریم با صرفه جویی، جشنواره ها را در موعد مقرر برگزار کنیم.

** مشکلات چاپ و نشر بزرگترین مساله وزارت ارشاد است
جنتی همچنین درباره شاخص‌ترین برنامه وزارت ارشاد در حمایت از صنعت نشر گفت: طبیعتا مشکلات چاپ و نشر، بزرگترین مساله ارشاد است و امروز نیز با تعدادی از ناشران که صحبت می‌کردم، عمده‌ترین مشکل آنها بالا بردن هزینه‌های چاپ و پایین بودن مشتریان کتاب بود.
جنتی گفت: باید تلاش می کنیم در داخل کشور یا چاپخانه‌هایی را ایجاد کنیم که بتوانند به صورت مدرن اقدام به چاپ کتاب کند و یا کارخانجات کاغذ را در داخل راه‌اندازی کنیم.
به گفته وزیر ارشاد، طبیعتا این مسایل اگر در شرایط شکوفایی مالی کشور بود می‌توانستیم ظرف یک سال و نیم به آن سامان دهیم اما در شرایط کنونی باید با تامل بیشتر این کار صورت گیرد.

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین